17 22 79 002 | urzadgminy@gmina.niwiska.pl
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2022-03-01 13:09
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2022-03-01 13:09
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2022-03-01 13:09
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2022-03-01 13:09
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2022-03-01 13:09
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2022-03-01 13:09
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2022-03-01 13:09
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2021-03-29 15:59
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2021-03-29 15:59
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2021-03-29 15:59
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2019-01-09 14:55
załączył: Andrzej Kaczówka dnia 2018-04-11 20:23
załączył: Andrzej Kaczówka dnia 2018-04-11 20:23
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2019-12-31 11:53
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2020-01-02 10:42
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2019-12-31 11:53
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2020-01-02 10:42
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2019-12-31 11:53
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2020-01-02 10:42
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2019-12-31 11:53
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2020-01-02 10:42
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2019-12-31 11:53
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2020-01-02 10:42
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2021-01-22 10:42
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2022-01-11 13:03
załączył: Andrzej Kaczówka dnia 2018-04-11 20:26
załączył: Andrzej Kaczówka dnia 2018-04-11 20:26
załączył: Andrzej Kaczówka dnia 2018-04-11 20:26
załączył: Andrzej Kaczówka dnia 2018-04-11 20:26
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2019-07-31 09:01
załączył: Andrzej Kaczówka dnia 2018-04-11 20:26
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2020-09-08 12:42
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2020-09-08 12:42
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2022-01-04 10:43
załączył: Andrzej Kaczówka dnia 2018-04-11 20:36
PODSTAWA PRAWNA:
W dniu 29 maja 2017 r. prezydent RP Andrzej Duda podpisał ustawę z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o ochronie przyrody. Ustawa weszła w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia tj. 17 czerwca 2017r. Uchwalona ustawa wprowadziła do ustawy o ochronie przyrody m.in. następujące zmiany:
- wprowadzenie szczególnych reguł postępowania dotyczących usunięcia drzew, które rosną na nieruchomościach stanowiących własność osób fizycznych i są usuwane na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej (dodanie ust. 4–20 w art. 83f), przewidujących m.in. obowiązek zgłoszenia przez właściciela nieruchomości zamiaru usunięcia drzewa w przypadku gdy obwód pnia na wysokości 5 cm przekracza:
a) 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;
b) 65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;
c) 50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.
We wskazanych przypadkach możliwość usunięcia drzewa nastąpi dopiero w przypadku braku sprzeciwu ze strony odpowiedniego organu (wójta, burmistrza, prezydenta miasta).Organ, może wnieść sprzeciw w ciągu 14 dni od dokonania oględzin w formie wydania decyzji administracyjnej.
Zgłoszenie rodzi po stronie organu obowiązek przeprowadzenia, w terminie 21 dni od jego dokonania, oględzin drzewa, które ma być usunięte i sporządzenie z tej czynności protokołu;
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2018-10-16 12:00
PODSTAWA PRAWNA:
OPIS PROCEDURY, WYMAGANE DOKUMENTY:
Wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości następuje na wniosek właściciela lub współwłaścicieli nieruchomości. Podziału nieruchomości dokonuje się na podstawie decyzji Wójta wydawanej na podstawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz przepisów szczególnych, a w sytuacji braku planu miejscowego na podstawie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania przestrzennego wydanej w trybie przepisów ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Podział nieruchomości może nastąpić także niezależnie od ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego tj. w przypadkach wyliczonych w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami.
W związku z powyższym wyróżnia się:
- POSTĘPOWANIE DWUETAPOWE
- POSTĘPOWANIE JEDNOETAPOWE
POSTĘPOWANIE DWUETAPOWE:
I etap postępowaniaPOSTĘPOWANIE JEDNOETAPOWE:
(nie wymagające opiniowania wstępnego projektu podziału nieruchomości)
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
INNE INFORMACJE:
REFERAT ODPOWIEDZIALNY:
OPŁATY SKARBOWE:
Nie podlega opłacie skarbowej.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Zażalenie i odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu, za pośrednictwem Wójta Gminy Niwiska, który wydał postanowienie lub decyzję.
Zażalenie wnosi się w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia stronie.
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie.
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2018-10-16 12:05
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2018-10-16 12:05
PODSTAWA PRAWNA:
OPIS PROCEDURY:
Rozgraniczenie nieruchomości jest dopuszczalne jedynie między sąsiadującymi gruntami stanowiącymi odrębny przedmiot własności oznacza to, że rozgraniczenie może być tylko wtedy przeprowadzone, gdy istnieją odrębne działki w sensie geodezyjnym. Postępowanie rozgraniczeniowe ma dwie fazy: administracyjną i sądową. Przy czym postępowanie sądowe może się rozpocząć jedynie, gdy zostanie wyczerpana droga administracyjna.
Przy ustalaniu przebiegu granic bierze się pod uwagę znaki i ślady graniczne, mapy i inne dokumenty oraz punkty osnowy geodezyjnej. Jeżeli jest brak danych, o których mowa powyżej, lub są one niewystarczające albo sprzeczne, ustala się przebieg granicy na podstawie zgodnego oświadczenia stron lub jednej strony, gdy druga strona w toku postępowania oświadczenia nie składa i nie kwestionuje przebiegu granicy. W razie sporu, co do przebiegu linii granicznych, geodeta nakłania strony do zawarcia ugody. Ugoda zawarta przed geodetą posiada moc ugody sądowej.
Tak więc wniosek o rozgraniczenie może złożyć:
WYMAGANE DOKUMENTY:
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Postępowanie dwuetapowe.
I etap:
1. Złożenie wniosku o wszczęcie postępowania rozgraniczeniowego wraz z wymaganymi załącznikami.
2. Na podstawie przedłożonych dokumentów Wójt Gminy Niwiska – w formie postanowienia – wszczyna postępowanie rozgraniczeniowe.
3. Upoważniony przez Wójta geodeta dokonuje czynności rozgraniczeniowych na gruncie.
II etap:
1. Dokonanie przez Wójta oceny prawidłowości wykonania czynności ustalenia przebiegu granic nieruchomości przez upoważnionego geodetę oraz zgodności sporządzonych dokumentów z przepisami; w wypadku stwierdzenia wadliwego wykonania czynności upoważnionemu geodecie zwraca się dokumentację do poprawy i uzupełnienia.
2. Włącznie dokumentacji technicznej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
3. Wydanie decyzji o rozgraniczeniu lub decyzji o umorzeniu administracyjnego postępowania rozgraniczeniowego.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
INNE INFORMACJE:
REFERAT ODPOWIEDZIALNY:
OPŁATY SKARBOWE:
Nie podlega opłacie skarbowej.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Rozstrzygnięcie organu administracyjnego:
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2018-10-16 12:07
PODSTAWA PRAWNA:
OPIS PROCEDURY:
WYMAGANE DOKUMENTY:
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Pisemne zawiadomienie o nadaniu numeru porządkowego dla nieruchomości (budynku).
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
INNE INFORMACJE:
REFERAT ODPOWIEDZIALNY:
OPŁATY SKARBOWE:
Nie podlega opłacie skarbowej.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie przysługuje.
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2021-08-10 08:13
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2021-08-10 08:13
PODSTAWA PRAWNA:
WYMAGANE DOKUMENTY:
W przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko wnioskodawca składając wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach może zamiast raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, złożyć kartę informacyjną przedsięwzięcia (3 egz. i zapis w formie elektronicznej na informatycznym nośniku danych) wraz z wnioskiem o ustalenie raportu.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
zgodnie z ustawą
REFERAT ODPOWIEDZIALNY:
OPŁATY SKARBOWE:
205 zł za wydanie decyzji. Opłatę należy wnieść z chwilą złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach – na rachunek Urzędu, nr konta – 11 9180 1034 2003 2001 3909 0003 17 zł za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnika lub prokury
TRYB ODWOŁAWCZY:
Stronie przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2018-10-16 12:13
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2018-10-16 12:13
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2021-02-01 12:35
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2020-09-30 11:20
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2022-09-19 16:18
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2020-09-30 11:20
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2020-09-30 11:20
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2022-03-16 15:05
załączył: Szymon Pruś, Administrator dnia 2022-03-16 15:05