Wójt Gminy Niwiska ogłasza nabór kandydatów na stanowisko:
Kierownika Zakładu Usług Komunalnych w Niwiskach
I. Nazwa i adres jednostki:
Zakład Usług Komunalnych w Niwiskach
36-147 Niwiska 112
II. Określenie stanowiska:
Kierownik Zakładu Usług Komunalnych w Niwiskach
III. Wymagania niezbędne:
1. obywatelstwo polskie, obywatelstwo Unii Europejskiej lub obywatelstwo innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;
2. wykształcenie wyższe (preferowane wykształcenie techniczne);
3. minimum 5-letni staż pracy;
4. znajomość przepisów prawa w zakresie realizowanych zadań oraz umiejętności ich właściwej interpretacji i stosowania, w szczególności przepisów:
- ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
- ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych,
- ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków,
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego,
- ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy,
- ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;
5. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
6. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku;
7. brak skazania prawomocnym wyrokiem za przestępstwo popełnione umyślnie, ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe;
8. niekaralność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
9. nieposzlakowana opinia;
10. umiejętność obsługi komputera, MS Office, Word, Excel, umiejętność obsługi urządzeń biurowych;
11. prawo jazdy kat. B.
IV. Wymagania dodatkowe (preferowane):
- pożądane doświadczenie zawodowe na stanowisku kierowniczym;
- znajomość zasad planowania i realizacji inwestycji;
- posiadanie cech osobowości i umiejętności, takich jak: samodzielność, odpowiedzialność, dyspozycyjność, komunikatywność, umiejętność dobrej organizacji pracy i zarządzania zespołem pracowników, terminowość, kreatywność, odporność na stres, umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych, wysoka kultura osobista.
V. Zakres zadań i obowiązków na stanowisku kierownika obejmuje w szczególności:
- kierowanie bieżącą działalnością Zakładu i odpowiedzialność za prawidłowe funkcjonowanie kierowaną jednostką i realizowane zadania, m.in.: gospodarka wodno – ściekowa (planowanie, monitoring i utrzymanie stałej sprawności eksploatacyjnej ujęć wody, sieci wodociągowej, stacji uzdatniania wody, przepompowni wody, sieci kanalizacyjnej, oczyszczalni ścieków, przepompowni ścieków, remonty przyłączy i sieci wodociągowych i kanalizacyjnych);
- wykonywanie czynności ze stosunku pracy wobec pracowników Zakładu;
- sporządzanie planów działalności, planów finansowych oraz sprawozdań i wniosków finansowo – inwestycyjnych;
- prowadzenie prawidłowej gospodarki finansowej, zgodnie z przepisami prawa;
- planowanie i nadzór nad realizacją budżetu kierowanej jednostki;
- opracowywanie propozycji od projektów planów rzeczowych i finansowych gminy;
- wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczegółowych, poleceń i pełnomocnictwa udzielonego przez Wójta;
- nadzór nad gospodarowaniem mieniem, będącym w użytkowaniu jednostki i odpowiedzialność za jego stan;
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy, zarządzeń Wójta oraz umów obejmujących zakres działania kierowanej jednostki;
- przygotowywanie okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań dotyczących spraw prowadzonych przez kierowaną jednostkę;
- opracowywanie rocznych i wieloletnich planów rozbudowy, budowy nowych i modernizacji urządzeń wodnych i kanalizacyjnych;
- opracowywanie sprawozdań dotyczących gospodarki odpadami z oczyszczalni ścieków i stacji uzdatniania wody;
- przygotowywanie dokumentów, uzgodnień i pozwoleń związanych z działalnością zakładu i realizowanymi zadaniami;
- nadzór nad terminowym ściąganiem należności od odbiorców;
- ponadto do zadań na stanowisku należy: dbałość o zachowanie tajemnicy służbowej i ochronę danych osobowych, przestrzeganie przepisów KPA, instrukcji kancelaryjnej, realizacja zadań z kontroli zarządczej i audytu wewnętrznego, innych przepisów regulujących działalność kierowanej jednostki.
VI. Informacja o warunkach pracy:
- praca w wymiarze pełnego etatu,
- praca administracyjno - biurowa wykonywana w pozycji siedzącej przy monitorze ekranowym w Zakładzie Usług Komunalnych w Niwiskach oraz na terenie gminy Niwiska;
- przewidywany termin zatrudnienia: od 01.08.2024 r.
VII. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny;
- życiorys (CV);
- dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie, doświadczenie zawodowe i staż pracy oraz potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności;
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowisku objętym konkursem;
- oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w ustawie z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 289 z późń. zm.);
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy do celów rekrutacji;
- kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 530 z późń. zm.) jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Dokumenty wymienione w Dziale VII powinny być podpisane przez zgłaszających się do konkursu lub potwierdzone przez nich za zgodność z oryginałem.
VIII. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był niższy niż 6 %.
IX. Termin i miejsce składania dokumentów:
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Niwiska lub pocztą na adres: Urząd Gminy Niwiska, Niwiska 430, 36 – 147 Niwiska z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Kierownika Zakładu Usług Komunalnych w Niwiskach” w terminie do 20 maja 2024 r. do godz. 1000.
- Aplikacje niekompletne oraz te, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
- O terminie i miejscu przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie. Osoby, które nie spełnią wymagań formalnych nie będą informowane.
X. Informacje dodatkowe:
- Do przeprowadzenia postępowania konkursowego Wójt Gminy Niwiska powołał Komisję Rekrutacyjną.
- Informacje o wynikach konkursu zostaną zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Niwiska i na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Niwiska.
- Wójt Gminy Niwiska zastrzega sobie, w każdym czasie, prawo zakończenia konkursu lub odstąpienia od rozstrzygnięcia konkursu, bez podania przyczyny.
Niwiska, 2024-05-09
Wójt Gminy Niwiska
(-) mgr inż. Elżbieta Wróbel
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: RODO) informujemy, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Niwiska jest Wójt Gminy Niwiska, z siedzibą w 36-147 Niwiska 430,
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji procesu rekrutacji:
- dane zawarte w CV, liście motywacyjnym, kwestionariuszu osobowym i innych złożonych dokumentach osoby ubiegającej się o zatrudnienie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) w związku z przepisami Kodeksu Pracy oraz ustawy o pracownikach samorządowych,
- dane osobowe inne niż wymagane przepisami prawa na podstawie zgody zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO,
- dane wrażliwe zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. b) RODO,
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą do czasu zakończenia procesu rekrutacji,
- odbiorcami danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa lub zawartych umów,
- posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie w przypadku, jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, - w myśl obowiązujących przepisów prawa,
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej,
- podanie danych osobowych w zakresie wymaganym przez Kodeks Pracy oraz ustawę o pracownikach samorządowych jest obowiązkowe. Konsekwencją niepodania tych danych jest brak możliwości rozpatrzenia Pani/Pana kandydatury w procesie rekrutacyjnym. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne, ale ułatwi kontakt z kandydatem i sprawne przeprowadzenie rekrutacji,
- Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
- w przypadku jakichkolwiek wątpliwości czy pytań w zakresie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych może się Pani/Pan kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych: listownie na adres administratora bądź e-mailowo iod@niwiska.pl
- jeśli uzna Pani/Pan, że dane osobowe nie są przetwarzane w sposób prawidłowy przysługuje Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
(ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)