PODSTAWA PRAWNA:
- Rozdział 8a ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity Dz. U. z 2005r. Nr 240, poz. 2027 ze zmian.).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 października 2004r. w sprawie numeracji porządkowej nieruchomości (Dz. U. Nr 243, poz.2432)
- Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 ze zmian.).
OPIS PROCEDURY:
- Oznaczenie nieruchomości numerem porządkowym następuje z urzędu lub na wniosek właściciela (zarządcy) nieruchomości.
- Po dostarczeniu wszystkich poniżej wymienionych dokumentów następuje oznaczenie nieruchomości numerem porządkowym według szczegółowych zasad określonych w rozporządzeniu wymienionym w pkt 2. podstawy prawnej.
- Potwierdzenie faktu oznaczenia nieruchomości numerem porządkowym odnotowywane jest w pisemnym zawiadomieniu, które otrzymuje wnioskodawca.
WYMAGANE DOKUMENTY:
- Wniosek o nadanie numeru porządkowego dla nieruchomości (budynku).
- Załączniki do wniosku:
1. W przypadku nieruchomości zabudowanej:
- kserokopia zawiadomienia o zakończeniu budowy
- kserokopia tytułu prawnego do nieruchomości
2. W przypadku nieruchomości niezabudowanej:
- kserokopia tytułu prawnego do nieruchomości
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Pisemne zawiadomienie o nadaniu numeru porządkowego dla nieruchomości (budynku).
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
- Bez zbędnej zwłoki. Zgodnie z terminami określonymi w Kodeksie postępowania administracyjnego.
- Zgodnie z art. 35 § 5 Kodeksu postępowania administracyjnego do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
INNE INFORMACJE:
- Nadanie numeru może wystąpić właściciel lub osoba faktycznie władająca nieruchomością.
- Wnioskodawca w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o oznaczeniu nieruchomości numerem porządkowym, umieszcza w miejscu widocznym na budynkach położonych na nieruchomościach lub ogrodzeniach tabliczki z wyraźnymi numerami porządkowymi nieruchomości (budynku).
- Strona działająca przez pełnomocnika winna przedłożyć do wniosku stosowne pełnomocnictwo.
- Zgodnie z art. 41 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego strony postępowania oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu.
REFERAT ODPOWIEDZIALNY:
- stanowisko d/s nieruchomości, pokój nr 18, tel.: 17 2270418, email: a.zygmunt@gmina.niwiska.pl
OPŁATY SKARBOWE:
Nie podlega opłacie skarbowej.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie przysługuje.